Sposoby spędzania wolnego czasu dawniej i dziś – więcej podobieństw czy różnic? – projekt edukacyjny klasy I B


logo_projektuGrupa projektowa: Martyna Cholewińska, Milena Adamczyk, Daria Kierczuk, Ola Majkrzak, Ewelina Patynowska, Ada Serafin, Sandra Supernat, Julia Witkowska

Wywiady z rodzicami:
„Jak nasi rodzice spędzali wolny czas będąc w naszym wieku?”
1. Jak spędzałeś/spędzałaś swój wolny czas?
Wioletta Cholewińska: Pomagałam w domu lub bawiłam się z koleżankami.
Teresa Kornecka: Gdy była ładna pogoda – na świeżym powietrzu na zabawie z przyjaciółmi.
Rafał Witkowski: Na zabawie z kolegami.
Tomasz Adamczyk: Na świeżym powietrzu na zabawie z kolegami.
Agata Patynowska: Bardzo aktywnie, zawsze na dworze.
Magdalena Supernat: Najczęściej w domu wyszywałam, haftowałam, malowałam, uczyłam się grać pianinie i uczęszczałam na zajęcia teatralne.
Magdalena Brzezińska – Serafin: Grałam z koleżankami w gumę albo bawiliśmy się podchody.
Wiesław Supernat: Lubiłem składać modele samolotów, samochodów lub czołgów.
2. Jak dużo czasu spędzałeś/spędzałaś na świeżym powietrzu?
W.Ch.: Około 5 godzin dziennie.
T.K.: Bardzo dużo.
R.W.: Dużo czasu.
T.A.: Jak nie było szkoły to od rana do wieczora z przerwą na obiad.
A.P.: Bardzo dużo czasu. W weekendy i wakacje od rana do wieczora.
W. S.: Dużo czasu.
M.B.S.: Jeżeli było ciepło i nie padało to bardzo dużo.

3. Co robiłeś/robiłaś gdy byłeś/byłaś na świeżym powietrzu?
W.Ch. :Grałam w klasy, piłkę, chowanego
T.K.: Bawiłam się w chowanego, berka z koleżankami
R.W.: Bawiłem się kolegami
T.A.: Grałem w piłkę nożną, chowanego, podchody, kapsle
A.P.: Grałam w kapsle, chowanego, gumę, w dwa ognie, zbijaka, w chłopa, w klasy jeździłam na rowerze
M.S.: Jeździłam na rowerze, grałam w piłkę
W.S.: Grałem w państwa miasta, gumę, klasy, chowanego
M.B.S.: Grałam z koleżankami w gumę albo bawiliśmy się w podchody.

4. Jak dużo czasu spędzałeś/spędzałaś na graniu na komputerze/oglądaniu telewizji?
W.Ch.: Niedużo. Komputera nie miałam a na oglądanie telewizji przeznaczałam około pół godziny
T.K.: Nie grałam na komputerze, a telewizje oglądałam rzadko
R.W.: Nie grałam na komputerze, a telewizje oglądałam często
T.A.: Około 2 godzin
A.P.: Bardzo mało oglądałam telewizję. Od czasu do czasu, prawie wcale
M.S.: Wcale
M.B.S.: Na komputerze nie grałam a telewizję oglądałam około 2 godzin dziennie .

5. Czy dużo czasu spędzałeś/spędzałaś ze znajomymi? Jeśli tak to co robiliście?
W.Ch.: Nie dużo. Około godziny więcej. Gdy byliśmy razem graliśmy w piłkę itp. Zabawy lub opowiadaliśmy sobie straszne historię
T.K.: Dużo czasu bawiąc się w różne zabawy
R.W.: Tak. Grałem w piłkę, biegałem, jeździłem na rowerze
T.A.: Dużo. Graliśmy w piłkę nożną i inne zabawy
A.P.: Dużo. Najczęściej chłopaki i dziewczyny razem. Nie było podziałów jak teraz. Gdy spotykaliśmy się razem spędzaliśmy czas na przeróżnych zabawach I grach
M.S.: Ile czas na to pozwalał
M.B.S,: Na komputerze nie grałam a telewizję oglądałam około 2 godzin dziennie .
6. Często jeździłeś/jeździłaś na wycieczki z rodziną/klasą?
W.Ch.: Raz do roku
T.K.: Raczej nie
R.W.: Nie
T.A.: Na każde wycieczki i kolonie które były organizowane
A.P.: Tak, byłam na koloniach, bo tylko one były kilkudniowe. Nie było rajdów. Wspominam je miło, fajnie, bezstresowo, czas tylko z przyjaciółmi
M.S.: Bardzo często
M.B.S.: Tak. Z rodzicami na wakacje i ferie , a z klasą na wszystkie wycieczki.

7. Częściej jeździłeś/jeździłaś na wycieczki z rodzicami czy klasą?
W.Ch.: Z klasą
T.K.: Z klasą, ponieważ w szkole były organizowane
R.W.: Z klasą, bo były tam często organizowane
T.A.: Jeździłam na oby dwie równie często
A.P.: Częściej na kolonie, rzadziej z rodzicami, bo często byli w pracy
M.S.: Z rodzicami, ponieważ je organizowali
W.S.: Z harcerstwem
M.B.S.: Z klasą
8. Czy uprawiasz jakieś sporty i dlaczego akurat te?
W.Ch.: Nie uprawiam z braku czasu, ale gdy jest ciepło preferuje raczej jazdę na rowerze niż samochodem
T.K.: Nie uprawiam żadnych
R.W.: Nie uprawiam
T.A.: Gram w piłkę nożną i siatkówkę
A.P.: Mam bardzo aktywną prace i ciągle jestem w ruchu. A po pracy wycieczki rowerowe
M.S.: Gram w piłkę ręczną
W.S.: Lubię tenisa stołowego, piłkę nożną i siatkówkę
M.B.S.: Nie uprawiam , czasem jeżdżę na rowerze.

Dodaj komentarz